Musea

Krijg grip op jouw bezoeker en maak marketing effectiever

Weinig culturele instellingen hebben een compleet beeld van hun bezoekers. Campagnes missen daarmee een feitelijke basis.

Kenmerken

Musea opereren vaak in een uniek context

Vaste collecties, wisselende tentoonstellingen en een groot deel van het publiek komt via de Museumkaart. Hoewel waardevol, ontbreekt vaak essentiële data zoals e-mailadressen. Hierdoor zijn campagnes voor herhaalbezoek, donateurswerving of publieksverdieping lastig op te zetten.

Dataverzameling

Datagedreven marketing biedt uitkomst

Door bezoekersdata te verzamelen en te koppelen (via tijdsloten, digitale tickets of aanvullende diensten), bouw je een eigen database op. Daarmee krijg je grip op je publieksgroepen en kun je gericht communiceren. donateurswerving of publieksverdieping lastig op te zetten.

aa

Wat levert het op?

Zo wordt marketing niet alleen efficiënter, maar ook persoonlijker én effectiever.

Zo wordt marketing niet alleen efficiënter, maar ook persoonlijker én effectiever.

Om goede beslissingen te nemen heb je accurate en real-time informatie nodig.